Support officiel Megasquirt, Tech Edge WBO2, Tuner Pro, AutoSport Labs et Fenixecu 

  • Firmware MS3 1.6 RC1 disponible

  • Les firmwares et logiciels pour paramétrer, régler et utiliser votre MegaSquirt - MegaTune, Tuner Studio MS, MegaLog Viewer, MS Extra...
Les firmwares et logiciels pour paramétrer, régler et utiliser votre MegaSquirt - MegaTune, Tuner Studio MS, MegaLog Viewer, MS Extra...
 #10167  par Manu
 02 févr. 2024 18:55
Le firmware pour calculateurs Megasquirt 3 version 1.6 Release Candidate 1 est disponible. Ce firmware est destiné aux calculateurs programmables MegaSquirt 3, MS3-F44, MS3-Pro, MS3pro module, MS3-Pro EVO, MS3-PRO Utlimate, MS3 gold et les modèles PNP. C'est une pré-version du nouveau firmware 1.6 qui va bientôt remplacer les versions 1.5.
Bien que déjà largement testé, ce firmware n'est pas exempt de bug

Vous pouvez télécharger le firmware ici : https://www.msextra.com/downloads/

Nous vous conseilllons d'utiliser ce firmware si une nouvelle fonction vous est nécessaire. Si votre installation est déjà faite et que vos réglages vous conviennent, il n'est pas nécessaire de faire la mise à jour du firmware.

Assurez-vous de lire le fichier RELEASE-NOTES.txt fournis avec l'archive .zip du firmware afin de connaitrais les prérequis en cas de mise à jour à partir d'un firmware plus ancien.

Pour mettre à jour votre firmware, consultez le paragraphe 2.8 de la documentation "Megasquirt - Mise en route" rédigée par Fenixecu, ou bien utiliser la fonction de mise à jour intégrée au logiciel TunerStudio MS

Principaux changements depuis la version 1.5.2


Nouvelles Fonctions/Modifications de fonctions existantes
  • Closed-loop boost, single-solenoid. Add bias range option.
  • Add TPS-based MAP prediction.
  • Add support for Kia IMU over CAN for accelerometer inputs, X, Y, Z=yaw.
  • Add feature to lookup launch limit based on MAP to help with turbo spooling.
  • Add 11th,12th spark outputs for MS3PRO hardware.
  • Add cam decoder for Barra. (Set 6 cam teeth.)
  • Add “Linear 0.5-4.5V” Generic Sensor transformation.
  • Add on/off bitfield datalog channels. Tweaked version of data supplied by EFI Analytics.
  • Change layout of I/O testmodes to show usage too. (Needs checking on all hardware.)
  • PWM fan control.
  • Launch – option to ignore RPM requirement.
  • Add VSS1 vs. VSS2 timing retard table as additional Traction method.
  • Changed injector deadtime logic to use lookups only and can include pressure.
  • Extend boost vs. speed/time etc. to 12 points.
  • For boost vs. time, hold at zero time during launch.
  • Apply rewritten VQ35 decoder from 1.5.2.1
  • Add built-in support for Spartan3 CAN wideband.
  • Add Generic Sensor raw/10 option.
  • Boost bias per gear. (Can be used as per-gear open-loop table.)
  • Merge Honda K24A2 into TSX/D17 mode with K24A2 phasing and TSX offset.
  • Add option to bypass all the timed/averaged MAP sample options and just sample as fast as possible.
  • Make Boost go back to bias duty when outside of boost - threshold range.
  • Make Closed Loop boost go to 0 duty if upper limit is exceeded. Separate from overboost protection, which is now "Engine Overboost Protection"
  • Add inversion option to PWM fan control.
  • Make the full duty 'boost builder' a one-shot. MAP must go below baro to re-arm.
  • Add setting to use boost bias only off-throttle.

Minor/ internal
  • Remove PW4X.
  • Add recommended braces to A/C idle/fan condition.
  • Change MAP calibration displayed units to kPa.
  • Fix typo on lotus dash setting.
  • Do set DDRS for MS3, MS3-Pro gen1, MS3-Goldbox.
  • ‘gear’ changed to signed in ini.
  • Reduce no. knock channels from 16 to 12 to free up outpc space.
  • E46 CAN broadcast tooltip note.
  • Shift light bulb test.
  • VVT delay.
  • Allow knock_conf_debug on MS3Pro if num_cyl is small enough.
  • Return an error if incorrect data length sent to calibrate AFR table.
  • Attempt workaround for injOpen1 in ini to stop TS complaining.
  • Add support for CRCing calibration tables 0-3 via CAN.

Bug fixes
  • Don’t trip overboost when not-running or cranking.
  • Allow dome test mode to run regardless of MAP.
  • Fix stepper idle problem limiting homing steps in error.
  • Fix stepper idle test that wasn’t holding at homing position.
  • Don’t apply idle RPM correction when idle target RPM is zero.
  • Batch fire crank resync fix – reset glob_sequential after crank if it was changed.

TunerStudio MS 3.1.xx ou supérieur est nécessaire.

Sportivement,
Manu